Ledig dag

Imorse lastade jag in de yngsta barnen och åkte iväg till S´s före detta dagis-kompis som flyttat till ett litet samhälle utanför stan. Givetvis körde jag fel några gånger så S hann bli lite skraj och tyckte att vi skulle åka hem igen. :)

Efter att vi kommit hem igen, ätit lunch och bäddat ner L för sovning tyckte S att vi behövde baka. Planen var att det skulle bli en rulltårta men när fyllningen skulle smetas på visade det sig att kakan inte var riktigt färdiggräddad så det blev en väldigt kletig, misslyckad rulltårta. En skitkaka, som S sa...

S har för övrigt burit runt på en död humla hela dagen igår och idag... Den heter Humlis och ligger tack och lov i en liten plastburk men den ska vara med överallt! Den var med när vi bakade, den har sovit i min säng, den följde med till kompisen och den sitter med vid matbordet när vi äter...

Jag tycker att de borde ha lärt sig att jag inte vill ha småkryp i närheten efter gårdagens spindelchock då jag skrek så att M, 10 år, började gråta! Han är ganska känslig av sig och när något blir alldeles för spännande så jagar han upp sig till någon sorts panik och sen kommer gråten. :) S tycker att spindlar är liiite otäcka och L gillar dem skarpt! Han skulle gärna nypa fast spindeln mellan fingrarna och leka med den. A ville skona spindeln och släppa ut den men jag vägrade! Avlivning är det enda som gäller här!

Nu lyssnar jag på soundtracket till "The Twilight saga - Eclipse" och längtar sjukligt mycket till bion!


Kommentarer
Postat av: lina

humlis låter som en fin kompis tycker jag :)

snart är det BIOOOOOOOOO! jag tror att jag har en liten tunisienpresent till dig också. mihihihi

2010-06-14 @ 17:32:55
Postat av: Malin med Linn och Johan

Så det är ditt fel att det regnar idag.

2010-06-14 @ 19:00:04
Postat av: Esmeralda

Lina: Jippie! :)



Malin: Sorry! ;)

2010-06-14 @ 21:42:01
Postat av: johanna n

dessa äckliga småkryp som nästan ala ungar verkar fascineras av! jag står inte uuut!!! :) Hoppas vi snart hittar en dag att ses på.

2010-06-15 @ 18:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0