Iceland - here we come!

Vi åker inte förrän i maj men med vårt tempo och min otroligt förvirrade hjärna (försökte köra bilen utan att starta den och gick från dagis i de blå skoskydden, samma dag förra veckan. Min medpassagerare såg inte helt trygg ut...) är det lika bra att göra alla måsten redan nu, typ fixa pass och sånt.

Det var drygt 10 år sedan vi reste tillsammans, eller utomlands överhuvudtaget, så vi kommer att ha noll koll när det är dags att checka in på flyget. :) Äldste sonen är sur för att han inte får följa med och är orolig att vi ska störta med flygplanet. Hemska tanke. Jag kanske måste skriva brev till barnen innan vi åker... just in case...

Vi kommer att komma dit torsdag eftermiddag och åker hem tidigt på måndag, så vi har fredag-söndag på oss att hinna se de största turistmagneterna. Gejsrar, Blå lagunen och vattenfall är ett måste! Hallgrímskirkja(Hallgrimskyrkan) i Reykjavik vill jag också hinna titta närmare på.









Idag blev jag för övrigt vuxen på riktigt när jag startade ett pensionssparande!

Kommentarer
Postat av: Frida

Och jag ska följa med!

Rida måste ni ju göra för fasiken.

2010-02-01 @ 20:27:56
URL: http://www.fjii.se/
Postat av: Indra

Härligt!

2010-02-02 @ 08:24:05
Postat av: Esmeralda

Frida: Nej, du ska verkligen inte följa med och skumpa runt på en liten stackars häst är jag ganska säker på att vi hoppar över. Har du inte läst om han som blev översprungen av en elefant i Thailand? Slår vad om att hästen skulle göra samma sak med mig!

2010-02-02 @ 11:08:35
Postat av: Johanna

Fasen så roligt!! Du måste ta massor med foton och visa mig sen! Och, du, pensionären, NUUU får jag ångest!!! :)

2010-02-03 @ 14:02:24
Postat av: Esmeralda

Johanna: Självklart ska vi fota som sanna turister! Synd att jag inte har en bättre kamera men det får väl duga med den lilla rosa.

2010-02-03 @ 17:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0