Finast



Minsta trollet var på 1½-årskontroll i tisdags (19 månader gammal) och fick MPR-spruta i armen. Dagen efter var han förkyld och fick vattkoppor. 10230 g tung och 82,5 cm lång är han iaf nu. Han har fortfarande inte fått så många koppor så man kan ju alltid hoppas att det blir en ganska mild variant. Relativt hög feber har han mellan Alvedondoserna.

Idag är jag hemma och vab:ar och det känns helt ok eftersom även jag är ganska förkyld (snorig). Igårkväll när jag jobbade fanns det inte så många patienter som jag kunde ha (med tanke på min snorighet) så jag fick mest göra små punktinsatser för att underlätta för mina kollegor, typ blanda dropp, beställa läkemedel och fylla på förbrukningsmateriel. Tror alltså inte att de sörjer dagens frånvaro speciellt mycket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0