Bättre sent än aldrig

Efter en sisådär 8-9 år har jag äntligen tagit mig i min vuxna krage och ringt tandläkaren. Eller iallafall ringt för att boka tid. Tyvärr (?) hade de så fullt nu så jag kunde inte få någon tid utan jag blev uppsatt på en väntelista och får en kallelse sen nån gång. Jag funderar på att skaffa sånt där Friskvårdsavtal hos tandvården då man betalar en avgift varje år och blir kallad till regelbundna undersökningar, och då ingår de eventuella åtgärder som behövs i priset. Som en försäkring alltså. Risken är dock ganska stor att min "premie" blir skyhög eftersom jag säkert har ungefär 18 hål, minst två visdomständer som bör dras och säkert ett halvt kilo tandsten... Det skulle vara otroligt bra om jag hann göra en undersökning innan jag fyller 30 för när jag fyllt minskar det allmänna tandvårdsbidraget som man får från Försäkringskassan.

Idag är det skolfotografering för äldste sonen. Får se om han är med på bild den här gången... Förra året vägrade han vara med på de enskilda bilderna så vi fick bara gruppfotot. Jag blev rätt så upprörd när jag fick veta det av HONOM när porträttfotona aldrig dök upp. Ingen från skolan hörde av sig innan. Jag tycker det är skitdålig stil att de låter en (då) 8-åring ta det beslutet och sen inte ens meddelar föräldrarna. Jag fattar om de inte har tid att stå och tjafsa med barnen om de vägrar, eller att föräldrarna inte kan göra något åt saken men jag tycker iallafall att de bör upplysa föräldrarna om det! Jag har pratat med hans fröken nu inför den här fotograferingen så hon vet vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: jahwanna

haha aa bättre sent än aldrig ;)

2009-09-23 @ 20:12:15
URL: http://berightthere.blogg.se/
Postat av: Anja

Usch ja, jag har inte heller varit sen 1999. Det är tio år sen. Shit ja...



Man borde kanske ta tag i det där.



Jobbigt värre!!!



kram på dig



Anja

2009-09-25 @ 00:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0