Halloween

Vi har tjuvstartat halloween-"firandet" lite så efter äldste sonens önskemål åt vi korvfingrar till middag och har skrämt grannarna med en pumpagubbe redan ikväll!





Ungarna har höstlov och det föll sig så bra så att jag är ledig tisdag-fredag den här veckan så de behövde bara vara på dagis/fritids i måndags och tisdags.

Vi får julschemat på jobbet i veckan. Över jul har jag sökt föräldraledigt men enligt mitt ordinarie schema ska jag jobba nyår. Det ska bli spännande att se om det blir så eller om det är några förändringar på det "nya" schemat så jag får vara ledig även nyår. Visst är det trevligt att vara ledig på högtider och storhelger men den enda högtid jag VÄGRAR jobba är jul! Så länge barnen är små kommer jag att ta föräldraledigt över julen, hur osolidariskt det än må vara mot mina arbetskamrater! Påsk, midsommar och nyår kan jag jobba men julen är helig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag ville bara säga att jag "hejar på dig" från soffan här hemma vad beträffar föä-ledighet över julen! Skit i dåligt samvete. Ska följa ditt exempel i många jular framöver!!!

2009-10-29 @ 15:46:19
Postat av: Esmeralda

Sara: Det låter bra! :)

2009-10-29 @ 15:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0