...och så toppar vi det med lite kräk

Lillebror var ju sjuk förra veckan och jag sa till sambon att "ska vi tippa på att S (mellanbror) är sjuk lagom till början av nästa vecka?" På söndag fick han mycket riktigt hög feber och var jättehängig. Han kräks lätt när han har feber, precis som jag gjorde när jag var liten, så hinken är hans trogne följeslagare under sjukdagarna (han behövde dock inte använda den).

Igår hade han feber men var lite piggare och imorse när han klev upp kändes han inte varm alls. Däremot så kräktes han det första han gjorde! Sen fortsatte det xx antal gånger fram till lunch. Han ville ta tempen men jag sa att han inte hade någon feber. Då tittade han förvånat på mig och sa: "Men varför spyr jag då?" Ja, det kan man verkligen undra... Strax efteråt drack han ett glas mjölk, åt en smörgås och två pannkakor med sylt och grädde och nu verkar han må tippelitopp! Lustig kille det där...

Här i familjen är det mer regel än undantag att jag får kräksjuka så fort ungarna kräks, ÄVEN om jag hållit mig långt borta från dem, så nu får vi se hur det går den här gången. *sväljer pepparkornen*

Man kanske ska ta en klunk handsprit också...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0