Fullt ös medvetslös

Igår var en sån där dag när jag var så sanslöst effektiv att jag själv var förvånad. :) De två minsta gossarna var sjuka, så när klockan var 8 hade jag sått gräs på en kal plätt på vår gräsmatta, "hägnat in" den så inte alla ungar springer på mitt känsliga bebisgräs, gödslat hela gräsmattan och bokat akuttid på Vårdcentralen till minstingen som verkade ha ont i örat... igen.

Några timmar senare hade jag varit hos läkaren som sa att han var lite röd i ena örat men hon tyckte inte att det var något som behövde behandlas, just nu iaf. Ett snabb-halsprov visade inte heller på några bakterier, så vi tömde bara Apoteket på receptfria grejer, typ nässprej och Alvedon mm innan vi återvände hem.

Några timmars "egentid" (iofs tillsammans med resten av stans befolkning) på Plantagen och Coop resulterade i bilen full av täckbark, blomjord, petunior, en spaljé, kantpinnar till en rabatt och 3 liter grå färg. Petuniorna planterades i krukor, och en liten rabatt grävdes bredvid lekstugan, fylldes med jord och kantades med de där bångstyriga träpinnarna. Där ska det sås luktärter som kommer att klättra längs väggen, så därför var jag även tvungen att måla den sidan av lekstugan på direkten. Efter det var det dags för vattning av grässådden, skurning av altanen (ja jag körde givetvis barnvagnen några vändor där och smetade ner hela altanen med gödselkulor) och en vända med skottkärran för att köra iväg grässvålen som grävdes bort från rabatten.

Sen gjordes förstås sånt där "vardagsjobb" där det fanns tillfälle, typ några vändor till affären, postning av Tradera-paket, lunch- och middagsfixande, lite återvinningssortering och självklart en hel del sjuka-barn-omvårdnad. :) Jag gillar verkligen att ha något att göra! 

Idag har jag hittills bara hunnit måla lite mer på lekstugan innan det började regna och åska. Nu skiner solen igen så nu ska jag lägga minstingen i vagnen och se om jag lyckas tjorva loss kaprifolen från den gamla trasiga spaljén så jag kan byta ut den mot den nya!

Mellankillen har fortfarande feber men är helt klart på bättringsvägen. Himmel, vad barn kan bli speedade på Alvedon...

Kommentarer
Postat av: Indra

Krya-på-sig till de sjuka.



Oj vilken fart det var på dig då! Är det säkert att det inte är du som blir speedad på alvedon? ;-)

2009-05-24 @ 09:27:38
Postat av: Anonym

Indra: Jo, jag tror att jag kanske blev lite speedad jag också. ;) Nu är barnen hyfsat ok, nu är det istället den stackars mamman som är krassligast.

2009-05-24 @ 14:07:58
Postat av: Esmeralda

Nämen, se där! Jag blev visst anonym... igen. Vad ovanligt! :)

2009-05-24 @ 14:08:44
Postat av: Anonym

Mäh !! Jag blev nästan trött av att läsa allt du hann med på en och samma dag. Duktig tjej !!

2009-05-24 @ 20:09:12
URL: http://matodast.blogg.se/
Postat av: Frida

Har du träffat några rånare idag? Kan informera att dom är härifrån och köpte sina "svarta kläder" på Jonas butik, woho!

2009-05-24 @ 20:36:56
URL: http://www.fjii.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0