Mutanter och stjärnplaneter



Jordgubbsplantorna såg inte mycket ut för världen när Indra donerade dem till mig för några år sedan men NU äntligen  blommar de i massor! Hoppas det blir många goda jordgubbar! Jag har inte gillat Alliumblommorna för att jag tycker de har fel färg (de borde vara roooosa) men nu har de förökat sig lite och jag tycker att de är rätt coola ändå! Synd att de blommar så kort tid och efter det ser fasligt trista ut. På bilden längst ner sitter en myra på en pionknopp. Även dessa skulle passa så mycket bättre i min rabatt om de var ljusare rosa istället för den skrikcerisea färg som de tyvärr har.

För övrigt så upptäckte jag igår att vi har kirskål i rabatten... Inte bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt att jordgubbarna lever! Våra "moderplantor" blommar också nu.

2009-06-22 @ 17:45:12
Postat av: Indra

Jag gör som du, namnet föll bort. :-)

2009-06-22 @ 17:45:38
Postat av: Esmeralda

Indra: Skönt att se att det inte bara är jag som surfar runt och lämnar anonyma kommentarer! :)

2009-06-22 @ 21:30:19
Postat av: Maria

Åh vad fint det ser ut! Jag är förstagångsmamma till en trädgård denna sommar, och är nog bra mer amitiös än kunnig :D Vad är kirskål?

2009-06-24 @ 21:09:22
URL: http://matodast.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Maria: Kirskål är ett ogräs som man inte vill ha i sin trädgård för det är i princip omöjligt att bli av med. Det finns tydligen något gammalt kinesiskt ordspråk (?) som går ut på att om du har kirskål i din trädgård - sälj gården! Jag får väl se om jag lyckas hålla den i schack eller om den kommer att ta över hela rabatten. Isåfall kanske det är lika bra! :) Jag tycker att den är ganska vacker. :)

2009-06-24 @ 21:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0