Turister

Idag har jag och mina gossar varit turister i vår egen stad. Solen sken och jag hade en hel trave foton att hämta ut på stan så vi packade ner minstingen i vagnen och promenerade till centrum. Mellansonen ville trycka på trafikljusknappen vid ett övergångsställe och grät floder när en cyklist hann före. I centrum klättrade barnen på en "staty" och fotades tillsammans på den så som riktiga turister gör. :)

Efter uthämtning av foton och påfyllning i magarna vände vi hemåt. Vi stannade till på Gammlia, hembygdsområdet, och fascinerades av alla gamla hus och föremål. Vi läste på en skylt att långlogen användes av bonden för att krossa korn och mellankillen undrade förstås genast var bonden var! Jag upplyser honom om att bonden är död eftersom han byggde huset år 1802. Resten av tiden på området undrar han var bondens skelett finns? Kanske i det huset? Eller det? Kanske i kohagen? Jag hoppas han glömt bort det nu när det är dags att sova så han inte drömmer mardrömmar om den hemske bonden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0