Borta bra men hemma bäst

Vi har varit borta på "semester" i ungefär 1½ vecka och kom hem igen i söndags. Det var meningen att vi skulle vara borta ytterligare några dagar men "vice-chefen" på mitt jobb ringde i panik och undrade om jag inte kunde komma och jobba måndag-onsdag den här veckan (+ fredag-måndag som var planerat sedan tidigare) så jag sa ok, och vi åkte hem tidigare. Jag jobbade måndagen och det gick över förväntan! På kvällen fick jag feber och var tvungen att ringa och sjukanmäla mig... Inte bra. Jag förstår att det är kris på jobbet när de ringer ut någon som inte jobbat på 1½ år så jag kan tänka mig att de inte hade en lätt uppgift framför sig, med att få ut någon istället för mig... Idag har jag varit feberfri och halsontet håller nog på att ge sig så jag hoppas att jag kan jobba på fredag.

Här kommer lite semesterbilder:

L spelar Allan med en majskolv, sitter i leksakslådan, i köksskåpet och i (eller säger man kanske på?) flaket på min gamla trehjuling:





"Älskar, älskar inte...", konstiga jordgubbar och L på väg ut i sjön:






Ett besök på Zoo hann vi också med. Där såg vi bl a världens giftigaste groda, en apmamma som bar sina två ungar på ryggen (jag var livrädd att de skulle tappa taget när hon hängde upp och ner i taket!), en fågel med konstig frisyr och jättesöta pytteapor som L var väldigt fascinerad av:




De äldre grabbarna (och deras kusiner) åkte karuseller och käkade popcorn och var helt slut när vi åkte hem efter att ha startat dagen på Djungelhuset (ganska likt Leos lekland fast sämre *s*), spenderat några timmar på Zoo och sedan avslutat heldagsutflykten på MAX. Efter närmare en vecka ute i buschen var det skönt att få åka iväg och andas stadsluft en dag så även jag var väldigt nöjd med dagen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0