1 december

Ja, jag vet att det var igår. Jag ligger lite efter. ;) Igår var jag hemma och VAB:ade med mellanskrutten som varit febrig sen helgen. Vi var så säkra på att minstingens feber var på grund av influensasprutan men när sedan även mellankillen fick feber så insåg vi att det kanske var något annat ändå. Vad det egentligen var får vi väl aldrig veta och det spelar ingen roll. Huvudsaken är att de är friska och pigga nu. Idag är de på dagis som vanligt. Äldstingen är däremot hemma idag för att han mådde illa både igår eftermiddag och imorse. Det är så svårt att veta HUR "sjuk" han egentligen är när han inte har feber och inga andra symtom annat än något sorts illamående... Man vill ju inte gärna skicka honom till skolan ändå och sen kräks han där, eller berättar för fröken att han sagt till oss att han mår illa men ändå tvingades gå till skolan. :/ Han har iaf beslutat att han nog kan gå till skolan imorgon så vad "illamåendet" än beror på så verkar det kännas bättre nu...

Igår premiärbakade jag och mellankillen biscotti. Både saffransbiscotti och vanliga med bara mandel och citron i. De blev inte särskilt vackra men ändå väldigt goda! :) Nu har jag äntligen fått användning för den stora glasskålen jag vann i en utlottning på jobbet för några år sedan!



Dagens planer är att stryka och hänga upp julgardiner, slå in några julklappar och sen promenera till jobbet.

IQ-fiskmås (=jag) var på Gallerix och handlade skitdyra ramar och på väg ut därifrån kom jag på att jag ska på IKEA på lördag. Förhoppningsvis hittar jag billigare ramar där så jag kan lämna tillbaka Gallerixramarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0