Ena sidan färdig. Nästan.



Jippie! Ikväll har vi tapetserat en vägg i vardagsrummet (mörkbrun) och satt foder runt dörren. Det blev riktigt bra om jag får säga det själv och nu fattas där bara golvlister och en hörnlist. Och en 50-tums platt-tv!

En liten vägg blir ett fasligt stort projekt med tre små medhjälpare i varierande storlekar. M höll sig någorlunda lugn medans S skulle vara med överallt och pensla tapetklister här och där. Mitt i kladdandet och trängseln krälade L omkring och la beslag på tapetvåder och verktyg som kom i hans väg. En stor klick tapetklister hamnade på hans huvud och efter tvättning såg han ut så här:



Jag undrar om jag fick bort allt klister eller om håret kommer att stå rakt upp hela påsken!

Kommentarer
Postat av: Indra

Det blir ju snyggt det där! Både bygget och håret! :)

2009-04-09 @ 09:34:28
Postat av: Mormor

Passar ju med tuppkam i påsk. Lika söt med/utan! Bygget blev bra. Vad ni kan. Syns snart.Kram

2009-04-09 @ 11:05:51
Postat av: Malin med Johan och Linn

Har jag inte berättat om min galna ungdom?

Ett år på Roskildefestivalen så gick jag till frisörstältet för att få håret tvättat. Jag var trött på allt Roskildedamm som gjorde att håret såg ut som ett enda korksruvstrassel.



I stolen bredvid mej satt en kille med tuppkam som fick håret tvättat och frisören kämpade och kämpade men fick ingen bukt på det hela. Till slut frågade hon honom vad han hade i håret: Svaret var tapetklister.



Mao tror jag att du får klipp bort håret och vem vet du kanske har en blivande punkare på gång.

2009-04-12 @ 12:59:12
Postat av: Esmeralda

Malin: Haha, ja alla sätt är ju bra... eller? Jag tvättade ut klistret på direkten så jag tror att jag fick bort allt. :)

2009-04-17 @ 10:27:20
Postat av: ida

nej vilken sötnoss. :)

2009-04-17 @ 19:16:44
URL: http://idaochsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0