Ekonomisk ångest

Igår gjorde jag det. Beställde tyget jag bloggade om i förra inlägget. Det var inte lätt för de hade inget tygprov av den, den finns i typ sex olika färgställningar och jag kom inte ihåg vad "min" färg hette. Sytanten var tvungen att starta sin sega dator för att kunna gå in på Sandbergs hemsida och skriva ut en bild...där alla bilder blev gul-blå eftersom skrivaren nästan hade slut på bläck... Tillslut kom vi fram till att det var ljusturkos jag skulle ha, hon fyllde i ett beställningsformulär och då kom jag på att fråga om priset! Jag kan säga att för det meterpriset skulle jag få en helkväll på krogen, med förfest, ny partyoutfit och allt! Och jag beställde TVÅ meter... Well well, det får bli blodpudding och pannkaka resten av månaden.

Det är förbaskat dyrt att bygga barnrum! :) Lite snabbt uträknat har vi snart lagt närmare 7000 kronor på bara byggmateriel, dörrar med tillbehör, lister och tapeter. Lägg till tyget så är vi i det närmaste ruinerade! *s* Sen ska det inredas med någon sorts förvaringshylla och lampor. Resten får bli senare.

Kommentarer
Postat av: Frida

Prova bryta armen, jag har precis fått försäkringsbolagets beslut. Woho!

2009-04-08 @ 10:58:21
URL: http://www.fjii.se
Postat av: Esmeralda

Frida: Är det värt det?? Kanske ska överväga en bakåtvolt med armknäck på någon allmän plats...

2009-04-08 @ 15:18:08
Postat av: Frida

Med tanke på mängden kvarstående men; JA!

2009-04-08 @ 18:01:18
URL: http://www.fjii.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0