Grattis "Jejjo"!

Idag fyller vår L 3 månader!

Egentligen borde jag inte skriva det här för då ändras väl allt, men han är så otroligt lättsam (för det mesta).Igår hängde han med vid läggningen av de andra kidsen. Käkade strax före kl 21 och sen la jag honom i sängen. Han somnade själv direkt utan gnäll, vaknade och åt 5.45 imorse, somnade sedan om igen och vaknade nu kl 9! Jag har hört så mycket om de magiska 3 månaderna - då börjar man gå ner i vikt av amningen (JA TACK!!), bebisen sover bättre på nätterna och är vaken mer på dagarna. Jag är lite nervös att allt ska ändras och bli sämre nu när vi haft det så enkelt hittills...

De andra ungarna han däremot slåss så S fick en fläskläpp trots att de bara var vakna tillsammans i 45 minuter innan största brorsan gick till skolan... Kan man boka en helvecka på Yasuragi spa? Isåfall önskar jag mig det i julklapp. Eller helst redan i namnsdagspresent. ; ) Och obegränsat med behandlingar!

Planerna för dagen är att eventuellt städa bort trädgårdsskräpet som ligger på tomten och gå till Apoteket och köpa Alvedonsuppar till L. Det är dags för första vaccinationen på fredag så det kan vara smart att ha hemma både som smärtstillande och om han får feber av vaccinet. Det ska bli spännande att se vad han väger då. Vid 3 månaders ålder var M 62 cm lång och vägde 6430 g. S var 58 cm lång och vägde 5450 g. Min gissning är att L hamnar nånstans där mittemellan!

Kommentarer
Postat av: Indra

Grattis på namnsdagen! Om jag hade möjlighet hade du fått en spavecka i present men nu blir det bara en cyber-kram. :-) Grattis till L också, härligt att allt flyter på med honom.

2008-10-06 @ 12:16:49
Postat av: Esmeralda

Indra: Tack! :) Vi kan väl säga att när vi vinner Drömvinsten på Lotto så åker vi på Spa!!? ;)

2008-10-07 @ 09:04:35
Postat av: Mamsen i Dorro

Grattis till L, och Kramar till er alla!

2008-10-07 @ 15:49:32
Postat av: Indra

Om du vinner drömvinsten så bjuder du mig och om jag vinner så bjuder jag dig? ;-)

2008-10-14 @ 16:04:28
Postat av: Esmeralda

Indra: It´s a deal!! ;)

2008-10-14 @ 17:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0