AaaaahAaaahAaaahAaaah....

Nu blir jag snart galen, häller i mig en flaska glögg och springer naken runt kvarteret så jag får sova på en galonklädd polismadrass en natt!

Förra helgen hade mellankillen en hemsk hosta men ingen feber. I tisdags var det stackars lille L´s tur att hosta och snora. Jag har "sovit" sittande nu tre nätter i rad med honom liggande på min mage. Han har vaknat varje halvtimme och gråtit men somnar om efter en stund när jag flyttat runt honom lite och ändrat ställning på oss. Jag har buffat honom på rumpan så jag har träningsvärk i armarna. Sängen ser ut som ett sjöslag på morgonen med massvis av kuddar huller om buller, lakanet ihopkorvat längst ner i fotänden och täcket på sniskan.

Igår fick han feber och var så hes att han varken kunde prata eller gråta. Tårarna rann på honom men de enda ljud han kunde åstadkomma var små väsljud. Idag är han inte lika hes så idag har han låtit precis som rubriken: aaahhhh aaahhhh aaah aaaah aaaaah aaaah osv osv. En lååååååång ynklig klagosång... Just nu är han sååå trött men vägrar sova.

För några timmar sedan kom återigen mellankillen, rödrosig och lite varm och säger att han har ont i örat...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nämen fy, vad jobbigt!!

Mina två minsta har oxå haft en hiskelig hosta som vi aldrig trodde skulle gå över, men peppar peppar är de nu istort sett hostfria (vågar jag säga det).



Hoppas det ger med sig snabbt!!



Kram

2008-11-28 @ 20:43:58
URL: http://mammajennys.blogg.se/
Postat av: Maria

Nä usch och fy! Känner med dig.

Krya på er!

2008-11-28 @ 23:19:38
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Jenny: Vad skönt att de blivit bättre! Här tror jag alla killarna är på väg att bli bättre. Får väl hoppas att vi gjort bort en del sjukdomar nu så vi alla får vara friska över jul! :)



Maria: Tack tack!

2008-11-30 @ 10:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0