1:a advent



Lite morgonmys här i sjukstugan. Älskar Cultljusstaken som jag gjort julfin. Skulle gärna haft massvis av saker från Cult men de kostar ju en del och oftast prioriteras annat före...
 
L hostar och rosslar fortfarande men sover iaf bättre, tack och lov. För mellankillen är det fortfarande lite feber, hosta, snor och rinnande öga och storkillen får vara hemma från skolan imorgon om det var någon magsjukesläng han hade.

Storkillen hade förresten haft en brandman på beök i klassen tidigare i veckan. Han informerade om riskerna med levande ljus och berättade hur viktigt det är med brandvarnare osv osv. En del av veckans läxa var att tillsammans med föräldrarna bl a kolla att brandvarnaren fungerade. Väldigt bra tycker jag! Lite komiskt var att när han kom hem från skolan den dagen så skrämde jag skiten ur alla ungar när jag testade brandvarnaren, och sen såg jag att han hade just det i läxa. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0