En vecka till julafton

Idag har jag slagit in de sista julklapparna. Jag hoppas att jag inte glömt fixa julklapp till någon... Jag har även gjort ett riktigt fynd! Ett par Viking-skor/stövlar som jag suktat efter ett tag men inte hittat nånstans här i stan. De fanns däremot på en barnsko-sajt (på nätet alltså), nedsatta till halva priset!! Det fanns bara två storlekar kvar så det blev en liten chansning, men jag hoppas att jag kan ha dem. Får ha några lager tjocksockar om de är för stora. :)

Lille L var på 5½-månadsbesiktning på BVC  igår. Inga anmärkningar men vaccinationerna blev uppskjutna till efter nyår eftersom han nyligen haft feber och är förkyld. De senaste nätterna har varit riktigt vidriga. Täppt näsa och tuttberoende är ingen bra kombo. Natten till tisdag sov varken han eller jag speciellt många minuter. Förra natten var betydligt bättre så nu hoppas jag att det är slut på skriknätter!

Utvecklingssamtal med S´s fröken på dagis förskolan idag. Inga anmärkningar där heller. Han sköter sig (bättre där än hemma tydligen).

Största storebror har tagit hem matteboken varje dag för att komma ikapp inför jullovet. Det är så kul att se hur lätt det går att räkna nu jämfört med för ett år sedan. Då låg han på golvet och grät i minst en halvtimme varje gång han hade matteläxa. Nu gråter han bara en skvätt när han måste räkna minus! :)

Såg dokumentären på 5:an tidigare ikväll om "den gravide mannen". Jag måste erkänna att hela grejen känns lite märklig men jag tycker synd om dem som måste stå ut med så mycket skitsnack och smutskastning från omvärlden. De får hotsamtal och människor (bara män!) spelar in sjuka filmer där de gör narr av dem eller spyr ut sitt hat mot dem. Varför ödsla så mycket energi på att reta upp sig över oskyldiga människors val i livet? Så tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0