Mellansonen filosoferar

Jag borde ha en egen kategori för hans funderingar för det kommer så mycket roligt ur hans mun nuförtiden (+ en hel del fult och tålamodsprövande...). Jag får ta tag i det nån dag när jag har lite att göra.
Idag sa han helt plötsligt: "om en tjej blir kär i en pojke.... då tycket jag att det är äckligt!" Efter en stund fortsatte han: "och om en pojke blir kär i en tjej så är det också äckligt". "Jaha", sa jag, "men om en tjej blir kär i en tjej då?" "Nä, det är inte äckligt" tyckte han, "om en pojke blir kär i en pojke så är inte det heller äckligt". Vad härligt det är med fördomsfria barn. : )

Även familjens minste medlem är mycket tålamodsprövande just nu. Han har börjat klättra och hittas ofta halvvägs uppe på t ex köksbordet. Inget vett har han heller så jag väntar bara på första resan till Akuten för hjärnskakning/fraktur/tandskada...




Ikväll börjar äntligen allvaret i IDOL! Det ska blir spännande att se hur de sköter sig i direktsändning. Självklart hejar (och röstar!) väl alla på ERIKA?! ;)

Kommentarer
Postat av: moster lina

Alltsååååå jenny. Jag känner ju inte ens igen pojken på dina bilder!!! JAG MÅSTE KOMMA SNART!

2009-09-28 @ 19:10:40
Postat av: Mamsen

Sötnosarna!! Klart vi röstar på Erika!!

Kramar till Er

2009-09-29 @ 19:11:36
Postat av: Indra

Åh vad dom är underbara med sina funderingar!



Har klippt till ett gäng mössor nu, "ska bara" sy ihop också så får du kika sen vad du tycker. Tyget matchar inte klockrent med den blå overallen men å andra sidan så är en sån mössa kanske lite tunn i smällkalla vintern ändå. I morse var det bara 3 grader här så mössa används redan hos oss. Nu hoppas vi bara på snö också, ha ha, lär ju aldrig hända här tyvärr.

2009-09-29 @ 22:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0