Volturi-mask?

Har nästan lyssnat färdigt på andra boken i Twilight-serien nu. Som i trans "klickade jag hem" alla fyra delarna från cdon.com. Då har jag något att göra tills 3:an kommer på bio till sommaren! :) Rubriken syftar för övrigt på att jag efter att ha drömt mig bort med Edward och Bella på lunchrasten, gick till en kollega och bad om en Volturimask! Volturi = vampyrfamilj, Venturi = speciell mask för syrgastillförsel.



Efter jobbet var jag till hudläkaren för slutavläsningen av pricktestet på ryggen. En rätt kraftig reaktion på nickel och en lite mindre reaktion på diazolidinylurea. Det är ett konserveringsmedel som framför allt finns i t ex hudkrämer och andra kosmetiska produkter. Så nu vet ni det - om ni tänkt skämma bort mig med lyxiga hudkrämer och grejer så se för guds skull till att de inte innehåller diazolidinylurea (eller imidazolidinylurea som är ett liknande ämne)! ;) De går ofta under namnet "Germall" och beskrivs som ett konserveringsmedel som orsakar kontaktdermatit och som frigör formaldehyd som i sin tur är cancerframkallande. Jag tror inte att jag kommer att sörja avhållsamheten, om man säger så...

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahaha! Du är knäpp. Måste nog läsa om böckerna igen...

2009-11-27 @ 05:20:25
URL: http://www.fjii.se/blogg/
Postat av: Lina

hahaha!

jag kan ta alla dina lyxiga hudkrämer du redan äger om du tänkt he bort dom =)

2009-11-27 @ 14:55:13
Postat av: Sara

Attans, då är det bara att gå och byta din julklapp då..... Kom att tänka på våra härliga masker som vi gjorde i ert badrum.... Avocado, gurk-ögon och den värsta av alla BANAN!!!! kom du ihåg de där mörka klumparna som fastnade i håret och blev en snygg detalj i en vecka eller två efteråt??? Hursomhelst, tillbaka till julklapparna. Kan man byta ut den dyra hudkrämen mot en gammal hederlig avocado i julklapp nu??? Hehehehehe

2009-11-27 @ 23:42:49
Postat av: Esmeralda

Frida: Det tycker jag verkligen du ska göra! :)



Lina: Jag äger tyvärr inga lyxiga hudkrämer. :( Annars hade du fått dem allihop!



Sara: Jo jag har fina foton från de där skönhetsbehandlingarna! Men de måste ju haft effekt, så unga och fräscha som vi är nu!! ;) En avocado blir alldeles utmärkt som julklapp! s

2009-11-28 @ 18:28:11
Postat av: elin

åååh, älska twilight!!! <3

2009-12-29 @ 16:10:49
URL: http://olssonelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0