Mamma, pappa, barn

S börjar ha en hel del funderingar runt att vara gammal, att dö, flytta hemifrån osv osv. Idag frågade han hur man ser ut när man dör och i samma veva kände han att han höll på att bli gammal... Jag förklarade att det är läääänge tills han blir SÅ gammal. Först ska han bli lika gammal som mamma och pappa, sen som mormor och morfar och sen som gammfarfar! :) Vi började prata om att när han blir lika gammal som mamma och pappa kanske han får egna barn och blir en pappa.

"Men vem ska vara mamma då?" frågade han förstås. "Du får träffa en tjej som du kan bo med och vara kär i (här rynkar han näsan!) som får vara mamma", svarade jag... "Näää, det vill inte jag", säger han och fortsätter: "jag vill att M (storebror) ska vara mamma!"

Ja det vill säääkert M....

(För bara några månader sedan ville S själv vara mamma! Well well, huvudsaken att han är lycklig! *s*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0