Midsommar

Ja, lite sent ute kanske men jag tänkte skriva en kort midsommarrapport!

Sovmorgon, dans runt midsommarstång och middag hos vänner/grannar. Mycket trevligt! :)

Allt var frid och fröjd ända tills vi kommit hem från middagen, lagt barnen, sett på tv en stund och sambon bestämmer sig för att cykla iväg till några kompisar och spela Guitar Hero. Jag ser en halv film tills minstingen vaknar och gastar i högan sky och inte vill somna om. Han väcker givetvis äldste sonen som av någon anledning tycker att det är skitläskigt när inte pappa är hemma, vilket händer relativt ofta eftersom pappan jobbar kvällar och nätter ibland...

Jag lyckas få minstingen att somna i min säng och lägger mig själv och då startar maratonloppet med äldste. Han är upp och kissar säkert 10 gånger, kan inte somna, smygringer till pappa och gråter och kräver att han ska komma hem, ropar på mig, är först för mätt och en stund senare för hungrig osv osv. Varje gång jag ska kliva ur sängen måste jag smyga ur för att inte L ska vakna, och bulla upp med kuddar mm för att han inte ska ramla ur om han börjar krypa omkring utan att jag hör det. Till slut ger jag upp försöken att sova och fortsätter se på filmen istället. Strax efter kl 3 blir storingen äntligen tyst och 3.30 kommer sambon hem så då kan jag äntligen somna! Upp 3 timmar senare när de små vaknade...

Kommentarer
Postat av: Maria

Men fy vilken natt !!! Lägg det på minnet och hämnas på dom när dom är tonåringar och vill sova :D

2009-06-21 @ 18:23:11
URL: http://matodast.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Maria: Ja OJ, vad man har mycket hämnd att ta ut när de blir äldre!! ;)

2009-06-21 @ 18:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0