Låt mig få njuta av sommaren

Idag damp H&M´s höstkatalog ner i brevlådan... Jisses, snön har ju knappt försvunnit än! Tvärkollade bara på bebissidorna och hittade några grejer som L ska få inför förskolestarten till hösten.

På tal om förskola så är jag lite förvirrad idag. När lillebror fick antagningsbesked (heter det så? Placeringsbeslut kanske det heter!) till förskolan fick även mellanbrorsan ett brev om att han går upp på heltid igen då lillebror börjar inskolas. Mellanbrodern har två jämngamla kompisar på avdelningen där han går nu, och vi mammor (som samtliga är föräldralediga med småsyskon) har funderat när våra grabbar ska få flytta upp till "storbarnsavdelningen". Idag träffade jag en av mammorna som frågade om S också ska börja på storbarnsavdelningen till hösten, för hennes pojke hade fått plats där. Senare idag träffade jag den andra mamman och berättade vad den första mamman sagt och då visade det sig att båda S´s kompisar har fått plats på storbarnsavdelningen från hösten, medans S tydligen ska gå kvar med typ 15 1-2-åringar...

Vi kan liksom inte hitta någon logik i hur (om?) de tänkt heller eftersom ena kompisen är en månad äldre och den andra är tre månader yngre än S. Den ena kompisens lillebror ska börja inskolning samtidigt som vår "bebis", på samma avdelning som våra grabbar går på nu. Jag måste helt enkelt förhöra personalen imorgon och eventuellt ringa placeringsassistenten och gråta en skvätt för S kommer inte att tycka att det är kul att gå kvar på "bebisavdelningen" när hans två bästa kompisar flyttat upp till de äldre barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0