Saffran och vattenfärg

Jag och mellansonen bakade lussebullar igår. Både traditionella lussekatter (men självklart utan russin) och bullvarianten med mandelmassa i. När man bakar med en 3-åring blir det inte alltid som man tänkt sig men huvudsaken är väl att man har kul, eller hur det nu var... Vimsmamman hade förstås inte köpt några BULLformar utan fick använda BAKformar istället, som är mycket mindre, vilket gjorde att bullarna inte blev så fina som de borde blivit. *s* Sista plåten blev dessutom nästan lite bränd... Sonen tyckte det var kul att baka i ungefär 10 minuter, sen ville han måla med vattenfärg istället.

Nästa gång jag bakar lussebullar och målar med vattenfärg ska jag inte ha kritvit klänning på mig. *påminnelse till mig själv*

Igår visade det sig att han fortfarande (?) har lite feber och dessutom har ögoninflammationen, hostan och snorigheten blivit sämre igen så han är hemma från dagis idag. Varannan minut piper han: -det kliiiiiar i ögonen!!! 

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Vad ni är duktiga! Krama alla från oss i Dorro

2008-12-02 @ 16:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0