Och på jobbet går det också jättebra

Just nu är det lugna gatan på jobbet, efter en lite mer intensiv period. Det finns sällan något mellanläge där. Antingen är det fööööör lugnt så att vi får turas om att ta kompledigt, eller så är det smått kaotiskt så ingen hinner ta rast. Förra helgen var det kaos och nu i helgen har det varit megalugnt. Förhoppningsvis är det lugnt på fredag också så kanske jag kan få ledigt för att gå på tårtfest på dagis! :)

Under veckan har jag hunnit med en shoppingtur till IKEA. Expedithyllan jag behövde fanns inte men 4 Malm-byråer och lite annat smått och gott blev det. 3 av byråerna står på rad efter en hel vägg i vårt sovrum och den fjärde står i L´s rum, bredvid hans säng. Han har fått ta S´s resårmadrass och spjälsängen är borttagen. Jag var lite rädd att det skulle bli en massa spring vid läggningen på kvällarna men det har inte varit några problem alls! På dagis har de precis börjat låta L sova på madrass på golvet istället för i resesäng så vi tänkte att det kanske var lika bra att byta hemma också då han ändå var inne i det.

Idag var vi på tivoli. Jag och M åkte en karusell där man snurrade och svingades fram och tillbaka tills man nästan hängde upp och ner. Tack och lov för fjortistjejerna i "vagnen" bredvid vår. De överröstade mina skräcktjut... Efter det fick M blodad tand och åkte den karusellen flera gånger ensam + nån sorts "flygande mattan"-grej. S åkte en liten larv-berg-och-dal-bana och ett mini-pariserhjul.

S var på 5-årskontroll i tisdags. 109 cm lång, 17,2 kg och spruta i armen. Stora killen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0