Ek goes vit

Midsommarafton igår tillbringade jag till största delen ute i solen på altanen. Innan och efter det befann jag mig inklämd mellan vår säng och sänggaveln med en pensel i handen och vit färg överallt. Varför tror man (jag?) varje gång att det ska gå så jäkla snabbt och vara så roligt att måla om något? När jag har dragit fram alla grejer och klafsat dit den första färgen så inser jag alltid hur fruktansvärt tråkigt det är! Det behövs alltid fler lager färg än jag räknat med, det tar mycket mycket längre tid än jag tänkt och det hamnar oftast en hel del färg där det inte ska hamna färg.

Hur som helst så har jag jobbat idag och efter det har jag hunnit måla ytterligare ett-och-ett-halvt varv på sänggaveln. Träet "läcker" liksom igenom så det vita blir märkligt gulvitt när det torkat. I och för sig så matchar det IKEA-möblerna väldigt bra eftersom deras vita möbler inte är vita utan smutsfärgade. Förhoppningsvis behöver jag inte måla mer utan kan ligga ute på altanen hela dagen imorgon också! Skulle egentligen jobba imorgon men det är så lugnt på jobbet så då turas vi om att ta ledigt så imorgon är det min tur att vara ledig! :)

När jag hämtade barnen på dagis i torsdags skojade en av fröknarna och sa att jag var sniken som skulle jobba i helgen istället för att åka iväg och fira midsommar med resten av familjen. Först tänkte jag inte på det men sen blev jag lite irriterad. Lätt för henne att säga, som alltid är ledig såna helger! Senare slog det mig att förskollärare måste vara ett himla bra jobb! Alltid ledig helger, och då framför allt storhelger, röda dagar, och hela juli! Jag tror baske mig att jag måste omskola mig...

Kommentarer
Postat av: johanna n

Ja, vad gör det?? Vi syrror bara äääälskar att jobba varenda storhelg för man blir så ini nordens rik då :) (NOT??)

Kul att det verkar gått bra med sängen! Kommer ochh kollar in den snart :)

2010-07-03 @ 19:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0