Tack för den...

Är det lönt att göra iordning ett jordgubbsland, med gödsel och hela baletten, klä in det i markduk, göra lagom stora hål där jordgubbsplantor varsamt placeras ner? Täckbark har inhandlats för att täcka den mindre vackra svarta duken och nu väntar jag bara på de trästockar som ska omringa landet innan täckbarken läggs dit.

Igår såg jag nöjt på plantorna som tagit sig rätt bra. Idag körde en av grannungarna över dem med gräsklipparen.

Gode Gud, ge mig pengar till ett staket! ;)

Kommentarer
Postat av: Indra

Nejjjj vilken otur! Du kan inte köpa taggtråd och snurra runt jordgubbslandet? ;-)

2009-05-29 @ 07:41:30
Postat av: Maria

Tycker att grannungarnas veckopeng dom närmaste åren ska gå till att inhandla jordgubbar till dig :)

2009-05-29 @ 10:38:45
URL: http://matodast.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Indra: Skriver upp taggtråd på inköpslistan! ;)



Maria: Det skulle vara helt underbart om de kunde förse mig med nyinköpta jordgubbar varje lördag några år framöver! Smaskens! :) Äh, jag får snällt vänta tills mina andra plantor har "revat" sig så jag kan ta nya plantor från dem.

2009-05-29 @ 11:06:11
Postat av: SofiH

haha åhnej!



längesen jag var här och tittade. vad minstingen växer. Och snart kommer vi och ivaderar ditt hem, är du redo?

2009-06-03 @ 11:27:58
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Frida

Men, ser inte grannungen skillnad på sin egen gräsmatta och ditt jordgubbsland eller?

Jag hoppas du fixar staket till nästa helg, då kan Elis springa lös och kissa i dina rabatter, hurra!

2009-06-03 @ 17:12:25
URL: http://www.fjii.se
Postat av: Esmeralda

Sofi: Jag har laddat upp med lugnande tabletter ifall jag skulle få ett nervöst sammanbrott! ;)



Frida: Om Elis kissar på mina rabarber så lindar jag in honom i taggtråden!!

2009-06-04 @ 12:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0