Snart över

Snart är penicillinbehandlingen över för den här gången. Det känns farligt nära barnmisshandel att hålla fast en skrikande bebis medans man sakta pyttsar in vidrigt smakande Kåvepenin ner i svalget. Ungen spottar och fräser så jag har garanterat fått i mig lika mycket medicin som honom (bra - då håller jag mig frisk!) så för att han inte ska lyckas spotta ut alltihop måste penicillinet sprutas in vid exakt rätt tillfälle. Det gör att han istället nästan sätter i halsen och blir ännu mer förbannad för det. Sista dosen ikväll! Nästa gång kräver jag droppar istället för mixtur. Eller åtminstone något som smakar godare...

Vad skitskojigt att vi handlat plankor för alla pengar vi äger, för det finns ju just ingenting annat man gärna vill lägga pengar på i trädgården den här tiden. Typ marksten, täckbark, färg till lekstugan, vår-/sommarblommor osv osv. Det får med andra ord vänta.

Nu ska jag iallafall packa in de två yngsta barnen i bilen och åka till Barnens hus och köpa en present till kalaset som äldste sonen ska på imorgon. Och träolja till altanen (dock inte på Barnens hus). Och sen var dagens budget spräckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0