Krypet

Nu är det nog inte länge förrän minsta krypet kryper! Han står och gungar och gungar men har inte kommit på att han kan flytta händerna framåt. Flytta dem bakåt går bra och gunga sig framåt funkar, men det slutar oftast med att han faller ner på mage och drar sig fram med armarna istället, eller rullar dit han vill.



Monsterkaktusen (typ 1,5 meter hög) är en favorit. Dit förflyttar han sig gärna och kan inte riktigt låta bli att känna på den trots att den sticks! Jag är lite (nja, MYCKET) rädd att han ska lyckas välta den någon dag så vi måste hitta en annan placering för den ganska snart! (Kan man sälja den på Blocket??) ;)



Sportlovet har vi tillbringat hos mormor och morfar (och moster som tyvärr inte stod ut mer än några dagar med oss. ;) ) och har haft det bra. L har varit sååå mammaklängig och har kinkat en del med maten. 8-månadersvägningen i måndags visade att han gått upp 140 g senaste månaden och det känns som att det är i minsta laget, men han kanske tar igen det nu framöver. Han ser inte direkt ut att svälta heller. :)

Äldste sonen har fyllt NIO år under veckan så det firade vi förstås med tårta. När det blir mer cykelvänligt väglag ute ska han få en ny cykel i efterskotts-födelsedagspresent. Jag läste precis lite på bankens hemsida om sparande till barnen och det slog mig att om nio år till fyller han 18!! Oh my God!

Mellansonen har funderat en del kring döden de senaste dagarna. Han undrar om jag och pappa kommer att dö före honom och så darrar han lite på underläppen. Jag försöker förklara så gott det går att oftast är det ju så men då kommer han att vara så gammal att han bor i ett eget hus och har en egen familj. Då darrar han ännu mer på underläppen och säger att han inte vill ha någon egen familj - han vill bara bo med mig! Om jag och pappa dör så ska han bo med storebror! :)

Kommentarer
Postat av: Indra

Vad söt han är L! Det syns att han är på gång att krypa snart.



Mina barn vill inte heller flytta hemifrån och allt sånt. Men bebisar vill dom ha. I sina egna magar. Dom ska bli mammor nämligen. Ja vem vet vad som är möjligt den dagen. ;-) Häromdagen tittade vi på foton från när jag var liten. Då frågade H om jag var pojke när jag var liten?

2009-03-11 @ 17:11:13
Postat av: Esmeralda

Indra: Men vad coolt! S ska också bli mamma när han blir stor! Och för några månader sedan sa han ofta "när jag var bebis och hette Leo...")! :D

2009-03-11 @ 18:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0