Ära vare Gud i höjden

Nej jag har inte blivit religiös, jag är bara glad att det är sol! :)

Dagens plan var att promenera ner till stan med Stieg Larsson i MP3-spelaren men då vaknade mellankillen med ont i benen så han fick vara hemma från dagis. Det har varit så ofta på sistone så nu tyckte jag att det var dags att kolla upp det. Googlade förstås först och fick träffar på diverse olika mer eller mindre allvarliga tillstånd. Troligtvis är det vanlig hederlig växtvärk men symtomen stämmer inte riktigt.

Hur som helst så ringde jag först tidsbokningen på vårdcentralen. " Vi ringer upp dig kl 8.35" Vänta, vänta till en distriktssköterska ringer. Förklarar problemet varpå hon hänvisar mig till vår BVC-sköterska (som för övrigt var här igår och gjorde BOEL-test på L). Ringer henne och förklarar problemet varpå hon hänvisar till en läkare. :) Ringer läkaren som vill kolla upp lite behandling och ber att få återkomma. Vänta vänta tills han ringer efter en halvtimme med en rekommendation om Selentillskott. Han var också inne på växtvärk trots att symtomen avviker från de klassiska. Vi ska iaf testa i 2-4 veckor och se om det blir bättre.

Jag läste nånstans att man från och med idag skulle kunna se det preliminära skattebeskedet på Skatteverket.se men se det stämde inte. 24/3 öppnar den tjänsten så jag får hålla mig till dess. Däremot så börjar de skicka ut pappersdeklarationerna idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0