Virus

Här har familjens tre minsta drabbats av ett väldigt elakt virus. Det stora gnällviruset har slagit klorna i dem allihop. Jag har ingen aning om var det kom ifrån (jo bebis-L har fått sprutor och är säkert extra gnällig pga det), hur länge det sitter i eller vad jag kan göra för att lindra det. Jag kör på det gamla traditionella: hot och mutor, men det går väl så där... Idag har vi lagt pärlplattor, varit ute och lekt i snön, handlat lördagsgodis, bakat kakor, ätit kakor, sett på film, byggt kojor av filtar och kuddar osv osv... likt förbaskat ligger alla tre utspridda på vardagsrumsgolvet och gråter ikapp.

Är det något som får mig att bli skogstokig så är det (o)ljud (gnäll är ett praktexempel på oljud!). Jag brukar få beröm på jobbet för att jag inte har några problem att hantera den hysteri och den stress som ofta råder där men det känns som piece of cake jämfört med ett rum fullt av gnällande barn. Vill du tortera mig till mental härdsmälta - lås in mig på en förskola!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad jag känner igen mig! Det är ju som att hjärnan helt upphör att fungera när det är gnäll i bakgrunden. Man kan inte tänka samtidigt. Det går inte.

2009-01-11 @ 10:44:30
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0