Kaviar och kolhydrater

Jag har skött mig riktigt bra i nästan en hel vecka (wow, va?! *s*) och ätit hyfsat GI-rätt men igår blev det grav kolhydratfrossa. Briemacka och en bit kladdkaka till lunch och kinamat och lite prinsesstårta till middag. Man fyller dock bara år en gång om året så visst är det väl ok att balla ur på sin födelsedag? :) Tyvärr höll urballandet i sig även idag, eller vad sägs om en "burk" Ben & Jerry´s till lunch? My God, vad det är gott!! Nu blir det iallafall andra bullar. Från och med imorgon är jag back on track igen!

Imorse skulle S till tandhygienisten så vi var tvungna att kliva upp jäääättetidigt. Storkillen skickades till morgonfritids och minsta killen matvägrade (det är nånting han pysslat med de senaste dagarna...) så vi slängde på oss kläderna och travade iväg till bussen. Med viss tvekan gick S med på att visa tänderna för tandhygienisten och den efterföljande tandläkaren, fick godkänt och belönades med en gul tandborste samt en pyttepytteliten grävmaskin. 

"När den rosa tandborsten har gått sönder, då ska jag borsta tänderna med den gula!"

På väg därifrån gick vi till mitt jobb för att försöka tvångsamma den bångstyrige bebisen. Vi fick en enkelsal med fåtölj, tv med Supersnälla silver-Sara och Stål-Henrik och S fick äppeljuice! Trots den utmärkta servicen fortsatte L att matvägra. S hittade en kaviartub i barnstorlek (portionsförpackning) som han absolut skulle ta hem. Väl hemma provsmakade han och konstaterade att kaviar är äckligt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis i efterskott!

2009-01-24 @ 08:29:14
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Maria: Tack! :)

2009-01-24 @ 12:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0