Dagens 3

Gissar att dagens stora samtalsämnen är Victoria & Daniel, semlor och bokrea!

Jag går en omväg runt semlorna på affären för att slippa höra hur de ropar efter mig. Igår råkade jag dock få syn på något som i butiken kallades "kaffesemlor" - fyra stycken alldeles lagom pyttesmå semlor i en förpackning. Drabbas jag av akut semmelsug så kan jag med nästan gott samvete sätta i mig en sån. EN liten kaffesemla alltså, inte ett 4-pack....

Bokrean ska jag på imorgon. Jag har inga måste-ha-böcker men det brukar alltid få hänga med några barnböcker hem. Bra att ha inför kommande födelsedagar.

Minste gossen är förkyld. Nu feberfri men hostar och snorar som en hel karl. Kinkar med maten och sover skitdåligt på nätterna. Stora delar av nätterna sover han PÅ mig. På dagarna är han sur och trött och grinig.

Mellansonen har haft en förskräcklig hosta några dagar och nu är det hans tur att få feber. Gamla Turtles-videoband går varma och sonen sjunger "ninna ninna ninna törtes" (teenage mutant ninja turtles) och viftar med storebrors samurajsvärd. Det är så kul att se hur han följer storebrors "faser" med Byggare Bob, Lillefot med vänner, Transformers och nu Turtles. Vad var nästa fas? Shrek kanske. Eller Bionicle... Bevare mig väl...

Mellanbrodern vid middagsbordet: "Mamma vet du... fiskpinnar... det är fisk!" Stackars barn, tänk när det går upp för honom att blodpudding är...BLOD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0