Semester

Imorgon skulle jag börjat mina "helgveckor" då jag jobbar 2½ helg efter varandra (på 6 veckor). I eftermiddags ringde de från jobbet och undrade om jag ville vara ledig imorgon eftersom det är så få patienter på avdelningen. Hur ofta händer det?? De tyckte att det var onödigt med 4 sjuksköterskor på dagen och 3 stycken på kvällen när det bara är 8 patienter (troligtvis hyfsat stabila)... :) Alternativet var att någon av de andra kvällssyrrorna fick vara ledig och jag och en till jobbar kvällen. Jag behövde inte fundera länge innan jag högg erbjudandet om en semesterdag imorgon! Det är verkligen värdelöst att jobba lördagkvällar så jag är sååå tacksam att jag slipper det imorgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0