Äntligen hemma

Efter en vecka på vift för julfirande och pappa-/morfar-60-årsfirande är vi äntligen hemma igen. Huset står kvar, grannen har varit snäll och skottat framför vår dörr medans vi varit borta för det har snöat MYCKET! Mellansonen fick feber igårkväll och feberyrade i bilen på väg hem. Nu har han fått febernedsättande och ligger i soffan framför tv:n medans jag och hans far spelar Bingolotto! :)

Så här såg det ut igår när vi vaknade:



- 31 grader ute. Underbara Norrland!


På kvällen var vi på fest på brandstationen och som tur var hade de ett helt lager av ballonger, målarböcker, papp-brandhjälmar osv så barnen höll sig på någorlunda gott humör i några timmar. Söt-L iklädd sin Emilskjorta röjde loss i hallen när vi ätit:



Direkt när vi kommit innanför dörren här hemma ringde de från jobbet och undrade om jag vill ha semester imorgon (nyårsaftonskväll). JA TACK! Skönt att få vara hemma hela familjen, hela dagen (speciellt när mellankillen dessutom är sjuk) så vi kan fixa god mat och mysa hela kvällen! :)

Bäst att jag koncentrerar mig på lottnumren nu så jag inte missar någon storvinst!

Kommentarer
Postat av: Indra

Vilken tur du hade som fick semester. Vi är uppe i Umeå nu ett par dagar över nyår. Synd att S är sjuk annars hade vi kanske kunnat kika in en sväng.

2009-12-31 @ 14:21:38
Postat av: Esmeralda

Indra: Ja, det var typiskt. Hade varit kul att ses en snabbis! Vi får ta det nästa gång ni kommer upp!

2009-12-31 @ 16:03:35
Postat av: Malin med Linn och Johan

*Men har jag missat en möjlighet till träff??? INte bra alls!

2010-01-03 @ 19:23:27
Postat av: Indra

Malin: jag trodde ni var ute och for som vanligt! Eller blev ni hemma nu när takboxen pajade? ;-)

Till sommarn kommer vi lite fler dagar! Då tar vi en date i äventyrslekparken!

2010-01-03 @ 20:48:42
Postat av: Esmeralda

Indra/Malin: Absolut date i sommar!

2010-01-04 @ 21:48:31
Postat av: Malin med Linn och Johan

Fast inte i Juli för då är vi i Frankrike, UTAN takbox. Men just nu har vi taboxen på för annars skulle inte alla skidorna få plats. Vi har varit i Hafjell mellan den 28/12 och den 2/1. Linn och jag har tävlat i ridningen 3-4/1.

2010-01-06 @ 19:46:02
Postat av: Anja

Huuuuu så kallt!



Jag hajjade dock till mer utav INNEtemperaturen än utetemperaturen!!! 16,8 INNE, shiiiit, då hade jag frusit så tänderna skallrat. Vi har 23 grader inne och så fort det blir kallare börjar jag huttra och kvida om hur kallt det är och börjar klä på mig raggsockar och munkjacka asg

2010-01-14 @ 01:31:03
Postat av: Esmeralda

Anja: Termometern står i ett fönster där det drar lite så innetemperaturen ser helt galen ut! :) Den låg nog snarare på 23 grader eller något sånt, så även du hade klarat dig där utan vinterkostymen! ;)

2010-01-14 @ 18:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0