Våren är kommen

Eller ja, det var väl ett tag sen, men oj vad det går undan nu! Snödroppar och krokus blommar i gräsmattan, tulpanerna är på väg upp i rabatten, vår igelkott har vaknat, barnen har plockat fram cyklarna och gräsmattan är nästan alldeles snöfri!

Igår sopade jag bort gruset här utanför. Sambon sa att han skulle skyffla över det till gångvägen senare, så sopmaskinen kunde sopa upp det när den kommer. Tyvärr så dundrade sopmaskinen förbi ungefär två minuter senare så "vårt" grus ligger fortfarande kvar i en hög och väntar på bättre tider.

Igårkväll försökte jag skruva ihop en billig lagerhylla samtidigt som mellanbrodern pillade på allt och minsta brodern var hysteriskt livrädd för skruvdragaren. Inget enkelt uppdrag. 20 skruvar + x antal felskruvningar (jävla skitgrejer de säljer på Jula *s*) innebar många avbrott för tröstning av arg/ledsen/rädd lillebror. Hyllan sitter iallafall ihop nu, kan stå alldeles av sig själv (!) och är placerad inne i det nya förrådet innanför L´s rum. Tjusigt värre! Då går det äntligen att flytta in lite grejer dit. Nästa projekt är målning av hans garderobsdörrar. Att endast riva bort tapeten och sen måla direkt på utan att spackla eller slipa var ingen hit har jag märkt men jag tror faktiskt inte att jag ids göra om nu. Det får se halvsjaskigt ut tills vidare. De är iallafall vita! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0