Optimist

Nä nu var jag visst lite väl optimistisk igen. Vi hann inte alls sätta upp någon tapet idag. Däremot åkte jag iväg för att hämta tapeten, parkerade bilen, upptäckte att jag lämnat plånboken hemma, åkte hem igen, tillbaka till affären och betalade tapeten. Vi har 15% rabatt där genom samfällighetsföreningen! Sketabra ju! Synd att vi inte fick veta det INNAN vi renoverade hela huset när vi flyttade in. Nu fick vi iofs ganska bra rabatt ÄNDÅ eftersom vi handlade så mycket där då, så jag tror att det jämnade ut sig.

Istället för att tapetsera shoppade jag och mellankillen "springskor". Han fick ett par supersnabba Nike i storlek 28! Storebror fick ett par likadana fast annan färg i storlek TRETTIOFEMOCHENHALV, som var alldeles på gränsen till för små så de måste bytas. Lillebrorsan får vänta till sommaren innan han får några skor. Vad sjutton har man på en krypbebis ute nuförtiden? Galonbyxor känns säkrast när grus, asfalt och geggamojja ska undersökas, men de nöts väl sönder innan man hinner säga "aktahundbajset"? Vad är alternativet? Supermegaförstärkta bävernylonbyxor kanske men det blir nog för varmt snart. Får köpa ett gäng tjocka jeans!

Mina tum-blåsor har tydligen spridit sig till pekfingret, så nu är jag skinnflådd och sprickig på höger tumme OCH pekfinger. Nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0