Mors dag

Snart är det Mors dag. Förra året skänkte jag pengar till Röda korsets kampanj "Rädda mammorna" istället för att köpa/göra något till min mamma. De kör samma kampanj även i år, under hela maj, och jag kommer att skänka pengar även i år. Gör det du också!

40%
av mammorna i Liberia har blivit utsatta för sexuellt våld.
12% av alla afghanska mammor har tillgång till hälsovård.
20% av mammorna i Rwanda våldtogs under kriget 1994.
40% av de afghanska mammorna dör av lättbotade sjukdomar under graviditeten!
1% av mammorna i Afghanistan har tillgång till sjukvård när de föder barn.

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Vilken klok flicka jag har!! Kramar till er alla

2009-04-30 @ 14:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0