Regn, mys och kräk.

Här hostas och snörvlas det i kör. Pappa A har dragits med en envis förkylning i närmare 2 veckor nu och bestämde sig igårkväll för att ta ett snack med självaste mr. Jack Daniels. Om det hade någon effekt på förkylningen vet jag inte, däremot gav det en schysst whiskyröst. På dagis går det magsjuka så jag hoppas innerligt att vi slipper det. Whisky kanske har bättre effekt på magsjuka än på förkylningar?

Tidigt imorse satt jag i sängen och lyssnade på hur regnet smattade mot fönstret medans L smaskade tidig frukost. Efter en stund somnar han sött i min famn och några sekunder senare lägger han av en fontänkräkning som skulle gjort Exorcisten grön av avundsjuka! Där fick jag för att jag bytte sängkläder igår...

Så här trist såg det ut på vår altan imorse:



Då drog jag på mig koftan (som har taggar enligt S) och tjocksockarna och hällde upp té i min nya, underbara mugg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0