Dagispremiär

Igår var första dagisdagen för S efter ett långt sommaruppehåll. Första dagisdagen som storebror och därmed som "15-timmarsbarn". Han har pratat om dagis hela sommaren och längtat efter sina kompisar, fröknar osv. Det första han sa igår när han vaknade var "jag vill inte vara på dagis". What?? "Joo..?", försökte jag. "Nej, jag vill inte vara på dagis" sa han... Vi packade iallafall ryggsäcken med extrakläder, regnkläder och gummistövlar och gick iväg till dagis. Fröknarna var glada att se honom och berättade om allt roligt de skulle göra och jag försökte peppa honom att stanna men nä. Han ville inte vara på dagis! Vi lämnade ryggsäcken och alla extrakläder på hyllan och traskade hemåt igen. Jag som sett fram emot en långpromenad i raskt tempo (läs: 5-minuterspromenad till ICAs bullhylla) medans han var på dagis! :-)

Idag ville han inte heller gå till dagis men klädde på sig någorlunda frivilligt och allt gick hyfsat bra tills en ny liten dagiskompis kom fram till honom i hallen på dagis och var väääldigt glad och nyfiken. Hon var säkert hälften så gammal som S men hon lyckades ändå skrämma slag på honom (vilket iofs inte är så svårt...). Fröken C förbarmade sig över S och tog med honom till fönstret för mammavink och precis då kom även S´s bästa kompis så jag tror att dagen blir ok ändå. Någon bullhylla blev det däremot inte för mig idag. Hade bebis-L i sjalen och inga pengar med mig. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0