Uppfinningsrik

En upp-och-ned-vänd solsäng förvandlas av en tvååring snabbt till en rallybil! Hyfsad fjädring och schysst motorljud!

rallybil

En av de spretbladiga sorterna i ett tidigare inlägg har utvecklats till dessa vackra rosa blommor. Vad kan de heta?



Här behövs experthjälp! Idag gick jag loss på rabatten och grävde upp en hel del fula liljor och annat krafs som förflyttades till komposten. Till höger en funkia, längst till vänster flyttade jag in den gröna knubbiga saken en aning och mellan dem får krolliljorna (hette de så?) stå kvar. Tanken är att jag ska sätta jordgubbsplantor längst fram men vad ska jag sätta framför liljorna? Något lagom högt, gärna senblommande i rosa eller vitt som kan dölja de fula, bruna liljestjälkarna när de blommat ut. Rabatten har sol hela dagen förutom tidigt på morgonen. Kommer det att funka med jordgubbar där överhuvudtaget?


Kommentarer
Postat av: Ally2 /Gabbi

Å! Jag vill också veta vad de rosa blommorna heter! Vi har en JÄTTEBUSKE med såna utanför köksfönstret. Jättefina, men jag har ingen som helst aning om vad de heter..
Rallybil minsann, säkerhetsbälte på! ;)
Kramar.

2007-08-13 @ 19:55:27
URL: http://fyragryn.blogg.se
Postat av: Malin med Johan och Linn

De rosa är Malva. JAg har jättemånga framför min altan.

2007-08-14 @ 07:45:31
URL: http://malinska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0